„Azonnal riadót fogunk fújni” – Bécsben már készülnek a harcra, Magyarországra mutogatnak
Folytatódik a hadjárat az új kancellár ellen.
Elérhetjük, hogy több magyar gyerek szülessen a világra, de ehhez pontosan meg kell érteni a magyar emberek gondolkodásmódját, döntéseik mozgatórugóit.
Abban talán pártszimpátiától függetlenül mindenki egyetért, hogy a nemzet szempontjából legfontosabb kérdések a megmaradásunk, a biztonságunk és az életszínvonalunk köré csoportosulnak. A mindenkori magyar kormány elsődleges célkitűzésének annak kell lennie, hogy
A választások után a miniszterelnök egyértelművé tette: a negyedik Orbán-kormány egyik legfőbb célkitűzése a negatív demográfiai folyamatok megfordítása lesz. Orbán Viktor egy újabb kétharmaddal a háta mögött megpróbálja megállítani a magyar lakosság természetes fogyását.
Egyesek szerint ezzel a miniszerelnök lehetetlen küldetésre vállalkozik. Tény és való, hogy a népességfogyásnak már sok ország sok kormánya próbált meg gátat szabni, a legtöbb esetben sikertelenül. Mégis azt gondolom, nem lehetetlen megakadályozni, hogy elvesszünk mind egy szálig, csak nem mindegy, mibe öljük a milliárdokat. Elérhetjük, hogy több magyar gyerek szülessen a világra, de ez nemzeti párválasztó napokkal egészen biztosan nem fog menni.
Mindenekelőtt fel kell térképezni a gyermekvállalással kapcsolatos motivációkat. A tudomány képviselőit bevonva átfogó kutatásoknak kell indulniuk a témában, hogy megtudjuk: a magyar nők milyen körülmények között szeretnének gyereket vállalni? Egyáltalán hány százalékuk akar édesanya lenni?
Értsük meg azokat is, akik nem szeretnének szülni! Tárjuk fel a gyermekvállalás mögött meghúzódó okokat és a mozgatórugókat! Ha van téma, amiben valóban érdemes nemzeti konzultációt indítani, az ez!
Egyébként
Míg a fogyasztói magatartást számtalan kutatóműhelyben vizsgálják, addig gyermekvállalási motivációs kérdőív nemzetközi szinten nem is létezik a szakirodalomban! A fogyasztói magatartással nyilván jobban megéri foglalkozni, hiszen abban több a pénz. Ugyanakkor, ha a kormány komolyan gondolja, hogy szeretné megállítani a népességfogyást, akkor jócskán kell költenie az ezzel kapcsolatos kutatómunkára is. Ha ez megvan, akkor a kutatási eredményekre alapozva elindulhatnak az első kampányok. Meg kell próbálni megszólítani az embereket! Dániában például sikerült: a Spies Rejser utazási iroda elkezdett reklámfilmeket forgatni és kedvezményeket adni a gyermekvállalás ösztönzése céljából.
A dán cég tökéletesen kötötte össze az üzleti és a közösségi érdekeket, így 2016 nyarán ezerkétszázzal több baba született Dániában, mint az előző év ezen időszakában. Sokak szerint ebben nagy szerepet játszott a Spies Rejser jól eltalált termékenységi kampánya.
Természetesen egy fecske nem csinál nyarat, de a fenti példa jól mutatja, hogy ha a kormány tényleg komolyan gondolja, hogy meg akarja állítani a népességfogyást, akkor érdemes lehet nagy brandeket az ügy mögé állítania. Tegyenek érdekeltté minél több erős céget, vállalatot a magyarság fogyásának megállításában. Külföldieket és hazaiakat egyaránt.
Nem tartom lehetetlennek megfordítani a negatív demográfiai folyamatokat, de
arra kell hatással lenni. Ehhez széles körű összefogásra és hosszú távú stratégiára van szükség. A tudomány képviselőitől kezdve a sportolókon át a piaci szereplőkig mindenkit be kell vonni a projektbe. Legyen ez a nemzet legfontosabb közös ügye a következő hosszú években!